آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

اشتباهات متداول رانندگی برای رانندگان تازه‌‌کار و راه‌های پرهیز از آن‌ها

اشتباهات متداول رانندگی برای رانندگان تازه‌‌کار و راه‌های پرهیز از آن‌ها

اشتباهات متداول رانندگی برای رانندگان تازه‌‌کار

اشتباهات متداول رانندگی برای رانندگان تازه‌‌کار و راه‌های پرهیز از آن‌ها : اشتباهات رایج در رانندگی موجب عواقب خیلی بدی برای راننده و سرنشینان می‌شود و به همین دلیل رانندگان باید دقت زیادی در حین رانندگی داشته باشند. می‌توان گفت در هنگام رانندگی مهارت و تجربه نقش بسزایی در کاهش این اشتباهات دارد.

مراکز آموزش رانندگی حداقل‌های رانندگی را به افراد آموزش می‌دهند اما بخش بزرگی از رانندگی را می‌توان تجربه دانست. در ادامه اشتباهات متداول رانندگی برای رانندگان تازه‌‌کار و راه‌های پرهیز از آن‌ها را بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

اشتباهات متداول در رانندگی

اگر رانندگان اشتباهات متداول رانندگی خود را به حداقل برسانند، با اجاره ماشین در شیراز می‌توانند یک رانندگی بی‌دردسر و جذاب را تجربه کنند. در ادامه به نکاتی که در این زمینه افراد باید رعایت کنند را با هم بررسی می‌کنیم.

استفاده نکردن از چراغ راهنما

یکی از مشکلات رایج در هنگام رانندگی استفاده نکردن از چراغ راهنماست که اغلب رانندگان را به دردسر می‌اندازد. به خصوص رانندگان تازه کار احتمال دارد که از چراغ راهنما استفاده نکنند و دچار مشکل شوند.

هنگام پیچیدن‌، از پارک درآمدن و… استفاده از چراغ راهنما الزامی است تا سایر خودروها در خیابان متوجه تغییر مسیر شما شوند. رانندگان در هنگام تغییر مسیر از راهنما استفاده می‌کنند که در صورت پیچیدن در یک خیابان جدید سایر خودروها از آن مطلع شوند.

یا در هنگام بیرون آمدن از پارک،‌ راهنما به سایر خودروها هشدار می‌دهد تا دقت داشته باشند و با خودروی شما تصادف نکنند.

 اشتباه متداول عدم تنظیم صندلی قبل از رانندگی

تسلط راننده در رانندگی اهمیت زیادی دارد و باید راننده در هنگام رانندگی بر شرایط تسلط داشته باشد. موقعیت صندلی باید به گونه‌ای باشد که رانندگان به راحتی فرمان را کنترل کنند و بر دو آینه تسلط داشته باشد.

تنظیم درست صندلی موجب کنترل و راحتی بیشتر راننده می‌شود و به بهبود توانایی و دید در هنگام رانندگی کمک می‌کند. همچنین پاهای راننده باید به پدال‌ها تسلط داشته باشد.

استفاده نکردن از آینه‌ها در رانندگی

یکی از مشکلات رایج رانندگان را می‌توان استفاده نکردن از آینه‌ها معرفی کرد؛ رانندگان تازه‌ کار در هنگام رانندگی باید به آینه‌ها تسلط داشته باشند و فضای پشتی خودرو را به موقع به تنظیم کنند.

بسیاری از خودروهای خارجی و ایرانی دوربین دنده عقب دارند و یکی از آپشن‌های مهم در هنگام رانندگی است. بنابراین اگر راننده به دنده‌ عقب تسلط نداشته باشد می تواند از دوربین برای دنده عقب استفاده کند. از این طریق فاصله با خودرو عقبی و یا جدول راحت‌تر قابل کنترل و نظارت است.

نکات مهم رانندگی برای خانم ها

نکات مهم رانندگی برای خانم ها

نکات مهم رانندگی برای خانم ها

اگر شما هم یک بانوی راننده هستید، دانستن بعضی از نکات به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس بیشتری رانندگی کنید. امروزه اغلب بانوان رانندگی می‌کنند و همین امر موجب بهبود وجه اجتماعی زنان در جامعه می‌شود. همچنین بانوان می‌توانند با اجاره ماشین در شیراز تجربه رانندگی خود را افزایش دهند. در ادامه نکات مهم رانندگی برای خانم‌ها را بررسی می‌کنیم.

در هنگام رانندگی تمرکز داشته باشید.

حتما در هنگام رانندگی تمرکز خود را حفظ کنید و عوامل حواس پرتی مانند گوشی موبایل و… را از خود دور کنید. مهارت رانندگی با افزایش تمرکز بر مسیر و دقت به اطراف به دست می‌آيد.

حواستان به آینه‌ها باشد و از قابلیت چند وجهی بودن ذهن خود برای تمرکز بر جاده و آینه‌ها استفاده کنید. اجازه ندهید صدای موسیقی، خوردن و آشامیدن و یا صدای موبایل بر تمرکزتان تاثیر بگذارد.

نگران حرف و فکر بقیه نباشید

در جامعه ما تسلط تفکر دیگران بر زنان بسیار بالاست ولی بانوان عزیز باید بدانند که حرف و فکر دیگران در هنگام رانندگی اهمیتی ندارد و تنها تسلط شما بر رانندگی، چراغ‌ها، اندازه سرعت و… اهمیت دارد.

بنابراین اصلا هنگام رانندگی فکرتان را درگیر افکار دیگران درباره خود نکنید. اگر خانم هستید و به تازگی رانندگی را شروع کردید،‌ بایستی بدانید که رانندگان دیگر هم در موقعیت شما بودند تا بتوانند مهارت و تجربه کافی برای رانندگی را کسب کنند.

با فاصله مناسب رانندگی کنید

یکی دیگر از نکات مهم در رانندگی برای خانم‌ها،‌ دقت به فاصله با ماشین‌های دیگر است. همیشه برای رانندگی ایمن و راحت، فاصله خود را با خودروهای جلویی و کناری رعایت کنید تا مانع بروز تصادف شوید.

در مسافت‌های گوناگون حفظ فاصله به رانندگان در افزایش ایمنی کمک می‌کند. بسته به نوع جاده می‌توانید این فاصله را تشخیص دهید. ولی همیشه حفظ فاصله احتمال تصادف را کاهش می‌دهد.

بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار

رانندگان تازه‌کار بعد از اتمام دوره‌ آموزش خود باید از خودروهای مناسب خود استفاده کنند. بهترین ماشین برای رانندگان تازه‌ اتومبیل‌هایی با شتاب کم و کوچکتر است. این مسئله موجب افزایش بهبود عملکرد و اعتماد به نفس افراد در هنگام رانندگی می‌شود. در ادامه بهترین ماشین برای رانندگان تازه‌کار را معرلی می‌کنیم که می‌توانید با اجاره ماشین در شیراز تهیه کنید.

۱. تیبا

یکی از ماشین‌های جمع‌وجور و اقتصادی را می‌توان تیبا معرفی کرد؛ این خودرو برای افراد تازه‌کار گزینه مناسبی است و کیفیت قابل قبولی دارد. کلاچ‌گیری آن راحت‌تر از پراید است و از نظر تعمیرات و تعویض قطعات به راحتی تعمیر می‌شود.

این خودرو در هنگام تصادف چندان خسارت مالی ندارد و رانندگان تازه کار نگران هزینه بدنه ماشین خود نیستند. تیبا کمی بزرگتری از پراید است و رانندگان باید در هنگام گردش به ابعاد ماشین دقت کنند. بنابراین در فضاهای نسبتا تنگ مهارت‌آموزی اهمیت زیادی دارد.

۲. کوییک

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار سایپا را می‌توان کوییک معرفی کرد؛ این خودرو را می‌توانید با اجاره تجربه کنید. پدال کلاچ، تعویض دنده‌ها و امنیت خودرو عملکرد متعادلی دارد. لوازم و بدنه کوییک چندان گران قیمت نیست و تعمیر و تعویض آن هزینه‌ زیادی ندارد.

همچنین مدل کارکرده کوییک گزینه مناسبی محسوب می‌شود و بهترین ماشین برای رانندگان تازه کار است. کوییک می‌تواند نیاز رانندگان تازه‌کار را به راحتی برطرف کند و تجربه یک رانندگی خوب و راحت را داشته باشند.

 پراید

اگر به دنبال یک خودروی جمع‌وجور با قیمت کمتر هستید‌، انتخاب پراید گزینه مناسبی است. بعد از اتمام دوره آموزشی می‌توانید با خودروی پراید مهارت رانندگی خود را افزایش دهید. پراید شتاب متعادلی دارد و کنترل آن راحت است.

بنابراین رانندگان تازه کار می‌توانند با اجاره ماشین در شیراز این اتومبیل را امتحان کنند. همچنین افراد می‌توانند پراید کارکرده را در بازار پیدا کنند تا مهارت بیشتری در رانندگی افزایش دهند. هزینه تعمیر و تعویض قطعات پراید چندان زیاد نیست و رانندگان نگران بدنه آن نیستند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به بررسی اشتباهات متداول رانندگی برای رانندگان تازه‌کار و راه‌های پرهیز از آن پرداختیم؛ اگر شما هم به تازگی رانندگی را آغاز کردید حتما این مقاله را بخوانید. افرادی که به تازگی گواهینامه گرفتند باید مهارت‌ها و تجربیات رانندگی خود را افزایش دهند تا از بروز تصادفات رانندگی جلوگیری شود. بنابراین رعایت نکات به نظر کوچک می‌تواند در افزایش مهارت و اعتماد به نفس رانندگان بسیار تاثیرگذار باشد. این نکات را در همان ابتدا در رانندگی به افراد آموزش می‌دهند اما ممکن است فراموش کنند یا به نظر کم اهمیت‌ برسد و رعایت نکنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام