آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

باتری اتمی ماشین

باتری اتمی ماشین

باتری اتمی ماشین

باتری ماشین به عنوان منبع انرژی برای حرکت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساختار آن اتمی یا غیر سیلد است که از آنتیموان و کلسیم تشکیل شده است. باتری ماشین مولدی برای انتقال انرژی الکترونیکی به سایر اجزای خودرو به کار می رود.

البته برندهای متنوعی در بازار انواع باتری‌ ماشین را تولید و عرضه می‌کنند و برندهای شناخته‌تر کالاهای باکیفیتی را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند و موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی آن نیز می‌شوند. در ادامه به ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چگونه عمر باتری اتمی ماشین را افزایش دهیم؟

چگونه باتری ضعیف ماشین را قوی کنیم

باتری ماشین از جمله اجزای حیاتی خودرو به شمار می‌رود که عملکرد صحیح آن به حرکت خودرو کمک می‌کند و وجود آن الزامی است؛ به همین دلیل باید باتری ضعیف ماشین را قوی کنیم. یکی از روش‌های مفید، تمیز کردن ترمینال‌های باتری است که رانندگان در بلند مدت باید باتری را تمیز کنند و به شارژ راحت‌تر باتری کمک می‌کنند.

باتری‌ خالی برای رانندگان دردسرهای بزرگی را به همراه دارد و به همین دلیل دقت به شارژ شدن باتری ماشین پراهمیت است. عواملی مانند شرایط آب‌وهوایی می تواند بر طول عمر باتری خودرو تاثیر داشته باشد و به طور متوسط باتری اتمی ماشین بین سه تا پنج سال دوام می‌آورند.برای اینکه بعد از یک یا دو سال مجبور به تعویض باتری نشوید باید نکاتی را رعایت کنید تا طول عمر باتری اتمی ماشین را افزایش دهید.

آزمایش ولتاژ باتری اتمی ماشین

همیشه سعی کنید که آزمایش پیشگیرانه باتری اتمی ماشین را انجام دهید؛ آزمایش باتری به شما کمک می‌کند تا شرایط باتری را به خوبی بسنجید. انجام آزمایش باتری در مکانیکی به راحتی انجام می‌شود اما اگر علاقه‌مندید که بین سرویس‌های دوره‌ای خودتان در خانه این آزمایش را انجام دهید،‌ از ولتمتر استفاده کنید.

استفاده از دستگاه‌های ولتمتر بسیار ساده است و با ولتمترهای دیجیتالی می‌توانید میزان ولتاژ باتری خود را به راحتی بسنجید. البته آزمایش باید ۱۲ ساعت بعد از خاموش شدن خودرو باشد. در صورتی که باتری شارژ نداشته باشد نگران نشوید و با اجاره خودرو در شیراز به سفر و کارهای ضروری خود بپردازید تا مکانیک به مشکل ماشین رسیدگی کند.

روشن کردن مرتب خودرو

برای اینکه باتری بتواند مجدد شارژ شود باید به صورت مداوم مورد استفاده قرار بگیرد. حتی اگر مدتی خودرو را روشن نکردید حتما برای عملکرد بهتر، آن را روشن کنید و هفته‌ای یک بار برای ۳۰ دقیقه با ماشین رانندگی کنید تا موتور گرم شود مایعات خودرو به گردش درآید.ماشین نباید به مدت چندین هفته بدون استفاده باشد و احتمال خالی شدن باتری وجود دارد. بهترین کار کنترل مداوم سطح شارژ باتری است و اگر شناخت کافی در این زمینه ندارید از مکانیکی کمک بگیرید.

پرهیز از لوازم جانبی الکترونیکی

هنگامی که موتور ماشین روشن نیست نباید از لوازم جانبی الکترونیکی استفاده کنید؛ لوازم جانبی مانند چراغ‌های جلوی خودرو و چراغ‌های داخلی از جمله این لوازم الکترونیکی به شمار می‌روند. روشن ماندن این لوازم موجب خالی شدن باتری می‌شود.

برای افزایش طول عمر باتری ماشین باید هر بار که موتور را خاموش می‌کنید،‌ تمامی لوازم جانبی الکترونیکی را بررسی کنید. همیشه ماشین خود را قفل کنید تا سیستم رایانه‌ای امنیتی خودرو هم خاموش شود و از خالی شدن باتری جلوگیری کند.

نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین

نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین

نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین

در اغلب مواقع صاحبان خودرو تصور می‌کنند که یک باتری خراب باید دور انداخته شود و امکان تعمیر آن وجود ندارد. اما روش‌های کاربردی برای بازیابی یک باتری وجود دارد که آن را به حالت اولیه بازگرداند. در ادامه نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین را بررسی می‌کنیم.

  • باتری خودرو را یک بار کامل تخلیه کنید و به صفر برسد و بعد از آن اجازه دهید تا شارژ شود ولی دقت کنید که شارژ باتری ممکن است موجب معکوس شدن قطب‌ها شود و باتری را از بین ببرد. برای تخلیه باتری اتمی ماشین می‌توانند یک لامپ ۱۲ ولتی را به آن متصل کنید تا باتری کاملا تخلیه و لامپ هم خاموش شود.
  • نحوه تعمیر باتری اتمی ماشین با شارژ کردن در کمترین آمپر میسر است و به مدت ۲۴ ساعت باید زیر شارژ بگذارید و هر ساعت دمای باتری را کنترل کنید تا چندان داغ نشود. اگر داغ شد حتما شارژر را خاموش کنید تا خنک شود.
  • داغ شدن باتری موجب کاهش طول عمر آن می‌شود و برای جلوگیری از داغ شدن باتری حتما آن را از شارژ خارج کنید. در صورت داغ شدن باتری، صفحات داخلی قطع می‌شود و می‌توانید برای خنک کردن سریع آن را در آب خنک بگذارید و سپس بار دیگر شارژ کنید.
  • هنگامی که باتری را ۲۴ ساعت زیر شارژ گذاشتید،‌ بار دیگر در ماشین نصب کنید و استارت بزنید اگر ماشین روشن شد باتری احیا شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.
چگونه با باتری ضعیف ماشین را روشن کنیم؟

چگونه با باتری ضعیف ماشین را روشن کنیم؟

چگونه با باتری ضعیف ماشین را روشن کنیم؟

خالی شدن باتری دلایل متعددی دارد که می‌توان آن را بررسی کرد؛ از جمله می‌توان به قطع شدن و پوسیدگی اتصالات، روشن شدن چراغ‌های جلو، اشکال در انتقال انرژی از باتری و… اشاره کرد. در ادامه به راهکارهایی را معرفی می‌کنیم که چگونه باتری ضعیف ماشین را روشن کنیم؟‌

محکم کردن اتصالات باتری

سعی کنید که اتصالات را محکم کنید و برای این کار دو سر باتری را جدا کرده و بررسی کنید که اتصالات دچار خرابی نشده باشند. این کار را آهسته و با دقت انجام دهید تا باتری آسیبی نبیند. سپس سر باتری را شل کنید و قدری آن را جابه‌جا کرده تا اتصال کافی برای استارت خودرو برقرار شود. می‌توانید از دستکش‌های لاستیکی به عنوان عایق در برابر جریان الکترونیکی استفاده کنید.

جامپ استارت

یکی از روش‌های ساده جامپ استارت است که در مواقعی که باتری تخلیه شده می‌توانید از آن استفاده کنید. جامپ استارت دستگاهی است که برای روشن کردن ماشین در کمترین زمان با باتری تخلیه شده به کار می‌رود. این دستگاه مانند یک شارژر قوی عمل می‌کند و برق مورد نیاز خودرو را تامین می‌شود.

هل دادن راه حل آخر

اگر روش‌های بالا را امتحان کردید و باز هم ماشین روشن نشد از روش هل دادن استفاده کنید. پای خود را روی کلاچ گذاشته و دنده را روی ۲ قرار دهید. پای خود را روی ترمز نگه دارید و همزمان ماشین را هل داده و ترمز را رها کنید. وقتی که خودرو سرعت گرفت پای خود را از روی کلاچ بردارید.

جمع‌بندی

باتری ماشین عضو مهم و حیاتی خودرو محسوب می‌شود که رسیدگی به آن اولویت اصلی صاحبان خودروست. راهکارهای متعددی برای نگهداری بهتر باتری ماشین وجود دارد تا عمر آن طولانی‌تر شود. عمر باتری خودرو در حالت عادی حدود۴ یا ۵ سال است و بعد از گذر این زمان باید تعویض شود.

در هنگامی که خودرو دچار مشکل می‌شود می‌توانید با اجاره ماشین در شیراز از امپراطوری رنت کارهای ضروری خود را انجام دهید و نگران خرابی باتری ماشین نباشید. راهکارهای ساده‌ای برای تعمیر باتری وجود دارد که نیازمند دقت و تخصص است.همچنین می‌توانید برای تعمیر یا تعویض باتری خودرو به مکانیک مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام