آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

بهترین زمان برای مراجعه به مکانیکی

بهترین زمان برای مراجعه به مکانیکی

چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟

بهترین زمان برای مراجعه به مکانیکی : در برخی از مواقع تعویض و تعمیر قطعات خودرو نیاز به تخصص و مهارت دارد، بنابراین نگهداری و تعمیرات ماشین نیازمند افراد مجرب است و در صورت نیاز باید به مکانیکی مراجعه کنید. اما بایستی بدانیم که دقیقا چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟ اگر متوجه صداهای غیرعادی، لرزش شدید و روشن شدن چراغ‌های هشدار شدید، بهتر است که خودرو را نزد یک مکانیک مجرب و متخصص ببرید. نگهداری و تعمیر به موقع از خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری می‌کند و هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد.

صدای غیر معمول در موتور و کابین ماشین

ایجاد هر صدای اضافه‌ای در خودرو علتی دارد و بایستی برای پیدا کردن علت آن به مکانیک مراجعه کنید. اغلب صداهای غیرطبیعی به عنوان یک هشدار است به خصوص اگر از بخش موتور خودرو باشد. در ادامه صدای غیر معمول در موتور و کابین ماشین را بیشتر بررسی می‌کنیم.

صدای تق‌تق‌ در موتور

اگر شما هم در خودروی خود صدای تق‌تق می‌شنوید، بهترین زمان برای مراجعه به مکانیک است. زیرا که این صدا اغلب وجود کربن در موتور و اهرم سوپاپ را نشان می‌دهد. بنابراین اگر صدای تق‌تق طولانی مدت شنیده شود، احتمال آسیب رسیدن به موتور وجود دارد.دلیل دیگر یاتاقان و پیستون است و احتمال وجود آسیب به موتور وجود دارد. اگر صدا خفیف باشد باید سوخت خودرو بررسی شود؛ زیرا که سوخت نامناسب باعث ایجاد صدا می‌شود. چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟ هنگامی که صدای تق‌تق بلند باشد و احتمال آسیب جدی به موتور وجود دارد.

صدای سیلندر در موتور

چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟‌ هنگامی که صدای سیلندر می‌شنویم؛ اجسام خارجی ممکن است که با تعویض شمع یا باز کردن ورودی هوای موتور به سیلندر وارد شوند و به همین دلیل با مراجعه به مکانیکی می‌توانید آن را برطرف کنید.

صدای ضربه در موتور

اگر شما هم صدای ضربه در موتور می‌شنوید باید بدانید که بین پیستون و سیلندر هماهنگی وجود دارد و در صورت بهم خوردن این هماهنگی صدای ضربه از موتور شنیده می‌شود. چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟‌ هنگامی که صدای شدیدی از موتور شنیده شود، به علت دمای بالای موتور، زمان‌بندی پیستون و… است که به موتور خودرو آسیب می‌رساند. در صورت تعمیرات خودرو می‌توانید با اجاره ماشین در شیراز نیاز خود را برطرف کنید و معطل درست شدن آن نباشید.

شبیه جیغ

شنیدن صدای جیغ در خودرو به احتمال زیاد به علت وجود مشکل از تسمه است؛ بنابراین باید تسمه تعویض شود. چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟ هنگامی که صدا بعد از خاموش شدن خودرو ادامه داشته باشد احتمالا باید سرپوش فشار رادیاتور را بررسی کنید. بایستی در زمان فشار رادیاتور واشر آسیب‌دیده را تعویض نمود.

صدای سوپاپ

چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟ هنگامی که صدای تیک تاک به صورت مداوم از بخش بالایی موتور شنیده می‌شود. صدای بیشتر به دلیل کمبود روغن یا سفت شدن فیلر و یا لقی سوپاپ‌هاست. بهترین کار مراجعه به تعمیرکار است تا صدای دقیق موتور را تشخیص دهد و مشکل را رفع کند.

مشکلات روغن‌ریزی ماشین

مشکلات روغن‌ریزی ماشین

مشکلات روغن‌ریزی ماشین

اغلب رانندگان با مشکلات روغن‌ریزی ماشین روبرو می‌شوند؛ رایج‌ترین دلیل روغن‌ریزی خودرو به دلیل نشت روغن موتور است که در هنگام خاموش شدن ماشین رخ می‌‌دهد. روغن باکیفیت در ماشین موجب خنک‌ شدن موتور می‌شود و به عنوان مایع روانکار در موتور و بخش‌های دیگر مانند گیربکس به کار می‌رود.چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟ هنگامی که با روغن‌ریزی و نشتی روغن روبرو می‌شوید و باید برای عیب‌یابی و رفع مشکل باید اقدام کنید. در ادامه دلایل مشکلات روغن‌ریزی ماشین را بیشتر بررسی می‌کنیم.

نشت روغن موتور

از جمله مشکلات رایج روغن‌ریزی ماشین، می‌توان به نشت روغن موتور اشاره کرد؛ اگر با این مشکل مواجه شوید در چند ساعتی که خودروی شما پارک شده است، روغن‌ریزی را مشاهده می‌کنید. همچنین بوی لاستیک سوخته به مشام می‌رسد.

نشت روغن ترمز

اگر روغن‌ریزی در نزدیکی چرخ‌ها باشد، خودروی شما دچار نشت روغن ترمز شده است که از جمله خطرناک‌ترین مشکلات ماشین به شمار می‌رود. با نشتی روغن ترمز، قدرت ترمز گیری کاهش می‌یابد و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای وجود دارد. علت این امر فرسودگی لنت ترمز است.

روغن‌ریزی هیدرولیک فرمان

امروزه اغلب خودروها به سیستم هیدرولیک فرمان مجهز شدند که موجب عملکرد نرم و راحت فرمان می‌شود. روغن در سطح مشخصی در جعبه فرمان وجود دارد و اگر دچار نشتی شود، سطح روغن کاهش می‌یابد و عملکرد سیستم هیدرولیک فرمان را تغییر می‌دهد. راننده با چرخاندن فرمان می‌تواند این مشکل را تشخیص دهد.

گیربکس

از جمله مشکلات خودرو، روغن‌ریزی گیربکس اتوماتیک و دستی است. درون گیربکس چندین چرخ‌دند وجود دارد که برای شتاب بهتر و روان‌تر این‌ چرخ‌دنده‌ها نیاز به روغن مخصوص دارند. روغن گیربکس در کاسه زیر پوسته جعبه دنده قرار دارد.اگر این کاسه سوراخ شود احتمال نشتی گیربکس نیز وجود دارد. رنگ روغن گیربکس قرمز یا صورتی است و بوی سوختگی شدیدی دارد. کاهش سطح این روغن، تعویض دنده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشکلات روغن‌سوزی ماشین

از جمله مشکلات خودروی فرسوده می‌توان به مشکلات روغن‌‌سوزی ماشین اشاره کرد. به علت استهلاک بالای ماشین، سوختن سوخت افزایش می‌یابد و دود به رنگ‌های تیره‌تری از دهانه اگزوز خارج می‌شود. پس در واقع در خودروهای تازه نفس، روغن‌سوزی کمتر به چشم نمی‌خورد.روغن‌سوزی اغلب در خودروهای کارکرده و فرسوده رخ می‌دهد و به این معناست که همراه با سوختن سوخت، میزانی روغن ماشین هم می‌سوزد. ما زمانی با روغن‌سوزی روبرو می‌شویم که روغن موتور به محفظه احتراق خودرو راه می‌یابد و در مجاورت حرارت قرار می‌گیرد. در ادامه علائم آن را معرفی می‌کنیم.

  • وجود دود آبی اگزوز
  • کاهش سطح روغن در موتور
  • استنشاق بوی بد از بخش کاپوت ماشین و موتور
  • کاستن شتاب و قدرت در موتور
  • چرب شدن شمع

مشکلات فرمان و سیستم تعلیق

می‌توان گفت بخش فرمان و سیستم تعلیق قلب خودروست. بنابراین بروز مشکلات فرمان و سیستم تعلیق اهمیت فراوانی دارد. اغلب افراد فرمان و سیستم تعلیق را تنها عامل جلوگیری از تکان‌های جاده‌ای می‌دانند. اما وظایف سیستم تعلیق تنها این نیست و برای نگه داشتن چرخ‌ها در تماس با آسفالت به کار می‌رود.سیستم تعلیق به عنوان قلب و مرکز ماشین است که کلیه ضربه‌های وارده به خودرو را کنترل می‌کند و در اثر ساییدگی دچار آسیب می‌شود. در صورتی که سیستم تعلیق به درستی عمل کند موجب روان بودن چرخ‌ها در جاده می‌شود و لاستیک‌ها تراز و نرم حرکت می‌کنند. از جمله نشانه‌های مشکلات فرمان و سیستم تعلیق به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • کشش ماشین به سمتی
  • ایجاد ضربه‌های شدید در هنگام دست‌اندازها
  • چرخش‌ فرمان
  • عدم تراز بودن لاستیک‌ها بر جاده
  • روغن‌ریزی
  • لرزش خودرو با سرعت گرفتن خودرو
  • چرب شدن کمک فنر
  • چرخش نامناسب فرمان

جمع‌بندی

ما در این مقاله به دنبال پاسخگویی به سوال «چه زمان به مکانیکی مراجعه می‌کنیم؟» بودیم؛ اگر شما هم با این مشکل روبرو شدید، حتما این مقاله را مطالعه کنید. شناخت زمان درست برای مراجعه به تعمیرکار اهمیت بالایی دارد و باید علائم نامناسب و خطرناک خودرو را بشناسید.بنابراین در هنگامی که با مشکلات صدای غیرمعمول در کاپوت و موتور، مشکلات روغن‌ریزی در ماشین، مشکلات سیستم تعلیق و فرمان، مشکلات روغن‌سوزی در ماشین روبرو شدید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا افراد متخصص و حرفه‌ای مشکلات خودروی شما را برطرف کنند.در صورت تعمیرات خودرو می‌توانید با اجاره خودرو در شیراز نیاز خود را برطرف کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام