آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

ترمز نگرفتن ماشین

ترمز نگرفتن ماشین

خرابی ترمز ماشین در حین رانندگی امری خطرناک است که جان رانندگان و سرنشینان را در جاده به خطر می‌اندازد. ترمز به عنوان یک سیستم ایمنی در ماشین طراحی شده است تا در سرعت و یا سراشیبی بتوان از آن استفاده کرد.

هنگامی که این سیستم ایمنی به خوبی عمل نکند موجب اتفاقات جبران‌ناپذیری می‌شود که خسارت‌های مالی و جانی بسیاری را برای رانندگان و سرنشینان به همراه دارد. ترمز نگرفتن خودرو دلایل متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی علت ترمز نگرفتن ماشین بعد از تعویض لنت را بیشتر بررسی می‌کنیم.

هواگیری ترمز بعد از تعویض لنت

هنگامی که لنت‌های ترمز دچار فرسودگی می‌شوند و به دلیل استفاده در مدت طولانی موجب کشیده شدن هوا به داخل سیستم خودرو می‌شوند و از کار افتادن ترمزها را در پی دارد. هواگیری ترمز بعد از تعویض لنت در خودروهای سواری متفاوت است و می‌توانید در این زمینه از مکانیک کمک بگیرید. در ادامه مراحل هواگیری را بیشتر بررسی می‌کنیم.

مرحله اول اتصال شلنگ مخصوص

در ابتدا باید برای هواگیری روغن ترمز، شلنگ مخصوص را در نقطه دریچه روغن ترمز متصل کنید. هواگیری ترمز بعد از تعویض لنت به دو نفر نیاز دارد که یک نفر در هنگام انجام مراحل، پدال ترمز را تا آخر فشار دهد و نگه دارد.سپس دوباره دریچه را می‌بندید و پدال ترمز را رها می‌کنید. این کار را باید چند بار تکرار کنید تا حباب‌های هوا همراه روغن ترمز به بیرون نفوذ نکند.

مرحله دوم تخلیه روغن ترمز قدیمی

در این مرحله تخلیه روغن ترمز انجام می‌شود و بدون آسیب به ترمز می‌توانبد حباب‌های هوایی در شلنگ را خارج کنید. دریچه هواگیر را باز می‌کنید و بعد پدال ترمز توسط راننده تا انتها فشرده می‌شود. هنگامی که دریچه را مجدد می‌بندید باید پدال ترمز رها شود.زمانی که روغن شفاف شد یعنی دیگر هوایی در سیستم ترمز نیست و باید این عمل تا جایی تکرار شود که روغن ترمز به صورت کامل شفاف شود.

مرحله سوم گرفتن ترمز و نگه داشتن

هنگامی که روغن شفاف شد اگر سطح آن پایین است مجدد روغن ترمز جدید بریزید و نباید سطل روغن کم باشد. در صورت پایین بودن سطح روغن ترمز موجب ورود هوا به سیستم ترمز می‌شود.در مرحله آخر باید پدال ترمز را فشار دهید و نگه دارید تا هر گونه نشتی هوا از دریچه را به صورت دقیق بررسی کنید. شلنگی که به دریچه متصل کردید را به خوبی بررسی کنید تا هیچ حبابی در سطح روغن وجود نداشته باشد. اگر حبابی نباشد به معنی هواگیری ترمز بعد از تعویض لنت درست انجام شده است.

مشکلات بعد از تعویض دیسک ترمز

مشکلات بعد از تعویض دیسک ترمز

مشکلات بعد از تعویض دیسک ترمز

گاهی به دلیل خطاهای مکانیکی و یا رانندگان، مشکلات بعد از تعویض دیسک ترمز ایجاد می‌شود؛ به طور مثال بعد از انجام تعویض دیسک باید هاب‌ها و پایانه‌ها به صورت کامل توسط مکانیک تمیز شود. در غیر این صورت اگر اجزای ترمز زنگ‌زده یا کثیف باشد،‌تعویض لنت‌ها و تعویض دیسک ترمز کمکی نمی‌کند.

همچنین رانندگان نباید بعد از تعویض دیسک ترمز، با شتاب بالایی رانندگی کنند و احتمال بروز مشکلات بعد از تعویض دیسک ترمز وجود دارد. شتاب خودرو و ترمز شدید منجر به گرم‌شدن بیش از حد دو قطعه می‌شود و عملکرد ترمز را ضعیف می‌کند.

ضعیف شدن ترمز بعد از تعویض لنت

ضعیف شدن ترمز بعد از تعویض لنت به عوامل متعددی بستگی دارد و نگرفتن ترمز در سرعت‌های پایین می‌توان خطرات جبران‌ناپیذری را به همراه داشته باشد. در ادامه دلایل ضعیف شدن ترمز بعد از تعویض لنت را بیشتر بررسی می‌کنیم.

هوا گرفتن ترمز

یکی از علت‌های ضعیف شدن ترمز را می‌توان هوا گرفتن ترمز معرفی کرد؛ زمانی که روغن ترمز دچار حباب می‌شود و شفاف نیست، هوا وارد سیستم ترمز می‌شود و بر روی عملکرد ترمز تاثیر می‌گذارد. هوا گرفتن ترمز را می‌توانید به کمک مکانیک برطرف کنید و یا طبق تکنیکی که آموزش دادیم مشکل را حل کنید. زمانی که مشکلات ترمز پیدا کردید می‌توانید اجاره ماشین در شیراز را امتحان کنید و به سفر و گردش بروید و لذت ببرید.

نصب لنت ترمز بی‌کیفیت

یکی از دلایل ضعیف ترمز بعد از تعویض لنت، نصب محصولات بی‌کیفیت است؛ هنگامی که لنت‌های جدید به درستی عمل نمی‌کنند در واقع مشکلات بسیاری برای لنت‌ها به وجود آمده است. بعد از نصب لنت باید چندین بار پدال ترمز را فشار دهید تا شکاف بین پیستون و کالیپر و لنت‌ها را ببندید. با سرعت کم برانید تا ابتدا کیفیت لنت ترمز را امتحان کنید.

نشتی روغن ترمز

گاهی بعد از تعویض لنت ترمز باید به خوبی نشتی ماشین را بررسی کنید تا در اثر فرسودگی و یا سایش قطعات دچار نشتی روغن نشده باشد. رانندگان با نگه داشتن پدال ترمز می‌توانند متوجه نشتی ترمز شوند. قبل از حرکت حتما زیر خودرو را بررسی کنید تا در صورت دیدن رنگ زرد روشن یا قهوه‌ای نشتی روغن ترمز را تشخیص دهید.

خودرو را به مکانیکی ببرید تا در صورت نشتی آن را بررسی کند و مانع از نشتی روغن شود. یکی از مشکلات رایج و علت ترمز نگرفتن ماشین به دلیل نشتی روغن ترمز است. همیشه به خصوص ترمز ماشین را به دقت بررسی کنید تا در صورت نشتی مشکل برطرف شود.

نکات مهم بعد از تعویض لنت ترمز

نکات مهم بعد از تعویض لنت ترمز

نکات مهم بعد از تعویض لنت ترمز

رعایت نکات مهم بعد از تعویض لنت ترمز به سلامت خودرو کمک بسزایی می‌کند و در ادامه این نکات را بیشتر بررسی می‌کنیم تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

  • تعویض لنت ترمز را به مکانیک متخصص و با تجربه بسپارید تا دچار مشکلات بیشتر نشوید.
  • لنت‌های ترمز باید کیفیت بالایی داشته باشند و در هنگام تعویض باید به خوبی کار کند و متناسب با مدل خودرو هماهنگ باشد.
  • در صورتی که در عملکرد ترمز مشکلی به وجود آمد سریع‌تر به تعمیرگاه مراجعه کنید.
  • در زمان تعویض لنت‌ها حتما به شرایط دیسک‌ها هم دقت کنید تا دچار سایش و تاب نشده باشد و آسیب احتمالی نداشته باشد.
  • بعد از طی کردن ۴۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر برای تعویض لنت ترمز اقدام کنید. همیشه شرایط لنت ترمز را در نظر بگیرید و در صورت تغییر کیفیت می‌توانید لنت ترمز را تعویض کنید.
  • بعد از انجام تعویض لنت هیچگاه با سرعت بالا رانندگی نکنید و از گرفتن ترمز ناگهانی پرهیز نمایید. حداقل تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت اولیه آهسته برانید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به علت ترمز نگرفتن ماشین بعد از تعویض لنت پرداختیم؛ اگر شما هم به تازگی لنت‌های ترمز خود را تعویض کردید این مقاله را مطالعه کنید. سیستم ترمز به عنوان سیستم امنیتی خودرو عمل می‌کند و قدرت و عملکرد مفید آن اهمیت بالایی دارد.

امپراطور رنت برای مشتریان خود امکان اجاره خودرو در شیراز را فراهم کرده است تا در صورت خرابی خودرو بتوانید با اجاره ماشین در شیراز به سفر بروید و به کارهای خود رسیدگی کنید. با تغییر کیفیت عملکرد سیستم ترمز، تشخیص تعمیر و تعویض لنت ترمز خودرو را به مکانیک‌ها بسپارید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام