آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

رانندگی در هوای بارانی

رانندگی در هوای بارانی

نکات رانندگی در هوای بارانی

در هنگام بارندگی، رانندگی امری دشوار می‌شود که نیاز به دقت و توجه فراوانی دارد؛ هر سال در فصل بارندگی تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد و جان راننده و سرنشینان به خطر می‌افتد. بنابراین رعایت نکات ایمنی به خصوص در بارندگی موجب امنیت بیشتر رانندگان و سرنشینان نیز می‌شود. در ادامه ۷ نکات رانندگی در هوای بارانی را بیشتر بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

رعایت فاصله ایمنی در هوای بارانی

همیشه در هنگام رانندگی فاصله مناسب با خودروی جلویی را حفظ کنید و کنترل خودرو را در دست بگیرید. در بزرگراه‌های شلوغ و پرترافیک استفاده از خودروهای شخصی کار ساده‌ای نیست و زمانی که بارندگی باشد، کنترل و ترمز به موقع دشوارتر است.پس رعایت فاصله ایمنی با خودروی جلویی اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل در هوای بارانی باید حدود سه ماشین با خودروی جلویی فاصله داشته باشید و در هوای مه‌آلود این فاصله به ۶ ماشین افزایش می‌یابد.

تنظیم و دقت به آینه‌ها

در هنگام رانندگی دقت به آینه‌ها اهمیت فراوانی دارد و به همین دلیل در زمان رانندگ به آینه‌های بغل خود دقت کنید. دقت نکردن به آینه‌ها، خسارت‌های سنگین را به همراه دارد و جان سرنشینان را نیز به خطر می‌اندازد. به همین دلیل رانندگان در هنگام رانندگی باید هر سه آینه را در نظر بگیرند.

اگر قصد سبقت گرفتن از سایر رانندگان را دارید حتما به آینه‌ها دقت کنید و در صورت نداشتن دید کافی، از این کار خودداری کنید. بارندگی مانع دید کافی رانندگان می‌شود و جان راننده و سرنشینان را به خطر می‌اندازد. به یاد داشته باشید که آنچه در آینه می‌بینید در واقعیت نزدیک‌تر است.

دقت به گودال‌های پرآب در هوای بارانی

در هوای بارانی به گودال‌های پرآب دقت کنید و در مسیر حرکت خود در این گودال‌های پر آب نیافتید. حرکت سریع از روی گودال‌ها موجب از دست دادن کنترل خودرو می‌شود و دردسرها بیشتری را برای رانندگان به همراه دارد.اگر با سرعت کمتری حرکت کنید می‌توانید راحت‌تر این گودال‌های پرآب را رد کنید. افتادن در گودال‌های پرآب با سرعت بالا موجب می‌شود که آب به سمت موتور و بخش‌های داخلی خودرو راه پیدا کند و موجب خرابی خودرو نیز می‌شود.

لاستیک مناسب و تاثی آن در هوای بارانی

در روزهای بارانی، استفاده از لاستیک مناسب اهمیت فراوانی دارد و تایرها می‌تواند مانع لیز خوردن در جاده لغزنده شود. در هوای بارانی و جاده خیس استفاده از لاستیک هایی که آج‌ دارند کمتر دچار لغزش در جاده‌ها می‌شوند.اگر به صورت دوره‌ای لاستیک‌ها را بررسی کنید از بروز حوادث جلوگیری می‌کنید. به خصوص در روزهای بارانی بررسی کردن تایرها از بروز تصادفات جاده‌ای جلوگیری می‌کند.با اجاره ماشین در شیراز می‌توانید بررسی تایرها را به عهده امپراطور رنت بگذارید.

خودداری از ترمز ناگهانی

هرگز در روزهای بارانی ترمز ناگهانی نگیرید؛ سلامت راننده و مسافران با ترمزهای ناگهانی به خطر می‌افتد. در سرعت‌های بالای ۸۰ کیلومتر بر ساعت، کارایی ترمز کاهش می‌یابد و خودرو بر سطح جاده دچار لغزش می‌شود. زیرا که خودرو تا ۶۰ متر بعد از ترمز گرفتن در جاده حرکت می‌کند. به همین دلیل همواره جوانب احتیاط را در ترمز گرفتن رعایت کنید.

استفاده از کمربند ایمنی در هوای بارانی

همواره به یاد داشته باشید که در روزهای بارانی، از کمربند ایمنی استفاده کنید. کمربندهای ایمنی از به خطر افتادن جان راننده و سرنشینان در تصادفات جاده‌ای جلوگیری می‌کند و به همین دلیل می‌تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی افراد بگذارد.در روزهای بارانی در صورت بروز هرگونه اتفاق جاده‌ای حتی اگر راننده مقصر نباشد، بستن کمربند ایمنی از پرت شدن به سمت شیشه جلوگیری می‌کند.

در میان خطوط برانید

رعایت قوانین و حفظ حقوق دیگران در رانندگی کمک بسزایی در امنیت خودرو و سرنشینان می‌کند. در هوای بارانی رانندگی میان دو خط احتمال تصادفات را کاهش می‌دهد و قبل از تغییر لاین از راهنما استفاده کنید تا سایر رانندگان از آن مطلع شوند. بسیاری از مشکلات ترافیک در هوای بارانی از این طریق حل می‌شود.

سرعت مجاز به هنگام بارندگی چقدر باید باشد؟

سرعت مجاز به هنگام بارندگی چقدر باید باشد؟

سرعت مجاز به هنگام بارندگی چقدر باید باشد؟

رانندگی ایمن در هوای بارانی اهمیت زیادی دارد و بایستی به خوبی سرعت خود را کنترل کنید. سرعت مجاز در هنگام بارندگی کمتر چیزی است که در هوای آفتابی رعایت می‌کنید. به طور مثال اگر سرعت حرکت در یک خیابان ۶۰ کیلومتر بر ساعت است در روزهای بارانی باید ۴۰ یا ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد.

هنگامی که باران تازه شروع به باریدن می‌کند، جاده لغزنده می‌شود و از همان ابتدای بارندگی باید سرعت خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید تا راحت‌تر بتوانید خودرو را کنترل کنید. از تکان‌های ناگهانی در هنگام رانندگی در هوای بارانی بپرهیزید و ترمزهای ناگهانی برای کاهش سرعت خود نگیرید.

بهترین موقع برای رانندگی بعد از شروع بارش باران چه زمانی است؟

بهترین موقع برای رانندگی بعد از شروع بارش باران بین نیم ساعت تا یک ساعت است که کمی از زمان بارندگی گذشته باشد. در ابتدای بارندگی هنوز جاده‌ها شسته نشده و روغن و آلودگی بر سطح جاده باقی مانده است و همین امر موجب لغزش خودروها می‌شود.

حدود یک ساعت بعد از شروع بارش باران در سطح جاده آثار روغن و آلودگی شسته شده است و رانندگان می‌توانند راحت‌تر حرکت کنند. البته در بارش‌های سنگین و شدید باران، رانندگی امری خطرناک است و هم جاده پرآب می‌شود و هم دید رانندگان کاهش می‌یابد.

انجام کدام یک از موارد زیر به هنگام رانندگی در باران صحیح است؟

انجام کدام یک از موارد زیر به هنگام رانندگی در باران صحیح است؟

انجام کدام یک از موارد زیر به هنگام رانندگی در باران صحیح است؟

رانندگی در بارش کار ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه کافی در این زمینه دارد. در ادامه موارد مهم به هنگام رانندگی در باران را بررسی می‌کنیم.

  • تعمیر و نگهداری چراغ‌ها
  • چراغ‌ها باید نور پایین روشن شوند.
  • نگهداری و تعمیر تایرها و لاستیک‌های خودرو
  • استفاده از برف‌ پاک‌کن و اطمینان و عملکرد آن
  • استفاده از سیستم تهویه خودرو
  • افزایش تمرکز در رانندگی و دقت به جلو
  • در میدان‌ها و گردش‌ها آرام بپیچید.
  • سبقت نگیرید و از چرخاندن فرمان بپرهیزید.

جمع‌بندی

ما در اجاره خودرو در شیراز به بررسی ۷ نکات رانندگی در هوای بارانی پرداختیم؛ همیشه رعایت نکات ایمنی در رانندگی ضروری است و از بروز تصادفات جاده‌ای و خسارات جانی و مالی جلوگیری می‌کند. این نکات بسیار ساده است و رعایت آن چندان پیچیدگی خاصی ندارد.به همین دلیل می‌توان گفت که دقت به جزئیات به رانندگان کمک می‌کند تا راحت‌تر در بارش باران رانندگی کنند. همچنین رعایت سرعت مجاز جاده‌ای اهمیت فراوانی دارد و از بروز اتفاقات جلوگیری می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام