آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

نکات مهم در تعمیر و نگهداری خودرو

10 نکته ضروری تعمیر و نگهداری خودرو که باید بدانید

10 نکته مهم در تعمیر و نگهداری خودرو که باید بدانید.

10 نکته ضروری تعمیر و نگهداری خودرو که باید بدانید : اگر تمایل دارید که عمر خودروی خود را طولانی‌تر کنید و در استفاده از آن دچار مشکل نشوید، باید با تعمیرات و نگهداری آن آشنا شوید. خودروها با توجه به شرایطی که دارند نیازمند تعمیرات و مراقبت زیادی هستند و به همین دلیل آگاهی بالا در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

تعمیرات و نگهداری از خودرو اغلب ساده و کم هزینه است و نیاز به تخصص پیچیده‌ای ندارد. بنابراین با انجام چند عمل ساده انجام می‌شود.. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ نکته ضروری تعمیر و نگهداری خودرو که باید بدانید را بررسی کنیم. اگر قصد سفر طولانی دارید برای عدم خستگی و اصطحلاک خودریتان به شما اجاره ماشین در شیراز را پیشنهاد می کنیم.

اهمیت یادگیری نکات مهم در نگهداری خودرو

وسایل نقلیه مانند لوازم الکترونیکی نیاز به رسیدگی و نگهداری دارند و همین امر موجب حفظ کیفیت و کارایی آن می‌شود؛ در نگهداری از خودرو نبایستی سهل‌انگاری شود و ممکن است که جان مالک و سرنشینان را به خطر بیاندازد. نگهداری و تعمیر به موقع خودرو مزایای زیادی دارد و می‌تواند از هزینه‌های بیشتر جلوگیری کند. به این ترتیب عمر مفید ماشین افزایش می‌یابد و از شرایط خودروی خود مطلع‌ می‌شوید. در هنگام اجاره  خودرو در شیراز می‌توانید کلیه این موارد را بررسی کنید. در ادامه به این نکات بیشتر می‌پردازیم.

تاثیر روغن موتور در نگهداری خودرو 

نباید تعویض روغن موتور را دست کم بگیرید. نگهداری از موتور اهمیت زیادی دارد و موجب طول عمر بیشتر خودرو می‌شود. تعویق روغن موتور با کیفیت از ساییدگی قطعات خودرو جلوگیری می‌کند.همچنین برندهای معتبر را برای تعویض روغن موتور انتخاب کنید که ناخالصی نداشته باشد و با استفاده از دفترچه راهنما می‌توانید از زمان درست تعویض روغن موتور خودروی خود آگاهی پیدا کنید.تعویض روغن موتور نباید به تعویق بیافتد و با طی کردن ۸۰۴۷ کیلومتر می‌توانید تعویض را انجام دهید. همیشه سطح روغن موتور را چک کنید و اگر پایین بود آن را مجدد شارژ کنید.

بررسی نشتی‌ اتصالات خودرو 

همیشه نشتی‌های خودرو خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده مورد مشکوک برای بررسی بیشتر به مکانیکی ببرید. شیلنگ و اتصالات موتور امکان دارد در اثر گرما و فشار دچار نشتی شود و همین امر خطرناک است.

فرسوده شدن و ترک خوردن اتصالات از جمله دلایل نشتی‌های هر چند جزئی درون خودرو می‌شوند و به همین دلیل حتما باید از چنین شرایطی جلوگیری شود زیرا که نشت روغن موتور و مایع خودرو را در پی دارد. با بالا زدن کاپوت می‌توانید این اتصالات را بررسی کنید.

تعویض دوره مایع خنک‌کننده در تعمیر و نگهداری ماشین

مایع خنک‌کننده موتور هم مانند روغن موتور به صورت دوره‌ای تعویض شود. مایع خنک‌کننده در واقع همان مایع رادیاتور است که ترموستات، پمپ آب را خنک می‌کند. هنگامی که ترموستات گرمای بالای موتور را تشخیص دهد، مایع خنک‌کننده توسط پمپ رادیاتور می‌کشد و موتور را خنک می‌کند.

خنک کردن خودرو در فصول گرما اهمیت زیادی دارد و هنگامی که موتور بیش‌ از حد گرم شود خسارات جبران ناپذیری به خودرو می‌زند. هزینه تعمیر سیستم خنک‌کننده خودرو بالاست و تعویض مایع‌ خنک‌کننده مانع از ایجاد هزینه‌های بیشتر می‌شود.

بررسی و تعویض جعبه فیوز

یکی از قطعاتی که باید بررسی کنید، جعبه‌ فیوز در سمت چپ پای راننده و دیگری هم در کاپوت است. تعمیر و نگهداری قطعات خودرو موجب افزایش طول عمر موتور ماشین می‌شود. خوشبختانه با اجاره ماشین در شیراز می‌توانید در زمان تعمیرات و خرابی ماشین خود به سفر و گردش بروید. فیوزها از جمله قطعاتی هستند که در صورت استفاده و استهلاک می‌سوزند. با چک کردن جعبه فیوز می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. گفتنی است که تعویض آمپر فیوز سوخته و تازه یکسان هستند.

کاهش مصرف سوخت با تعویض فیلتر هوا 

تعویض فیلتر هوا یکی از عوامل ضروری از نکات مهم در نگهداری خودرو است . شما می‌توانید فیلتر هوا را بررسی کنید. فیلتر هوا موجب عملکرد بهتری ماشین می‌شود و آلودگی هوا و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.از این رو تعویض به موقع فیلتر هوا ضروری است و بسته به میزان استفاده از آن و شرایط محیطی باید تعویض شود. در بازه‌های زمانی مشخصی این فیلتر باید بررسی و تعویض شود. در هنگام خرید یا اجاره خودرو  فیلتر هوا را چک کنید.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری خودرو

نکات مهم نگهداری خودرو

اهمیت بررسی لاستیک‌ها در نگهداری خودرو 

یکی از عواملی که همیشه باید بررسی شود، شرایط لاستیک‌هاست. در اثر استفاده زیاد، لاستیک‌ها تغییر حالت می‌دهند و دچار ساییدگی می‌شوند. به همین دلیل بسته به عمق آج و فشار لاستیک باید به صورت منظم تعویض شود.بهتر است که با طی کردن ۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰ کیلومتر بایستی تایرها بررسی شود و در صورت نیاز تعویضش کنید. در صورت سایش لاستیک‌های خود می‌توانید با اجاره ماشین در شیراز به سفر و گردش بروید.

بررسی چراغ موتور ماشین 

همیشه سعی کنید چراغ‌های هشدار درون خودرو را بررسی کنید. این بررسی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر از مشکلات مطلع شوید. در صورت بروز مشکلات بیشتر می‌توانید به مکانیک مراجعه کنید.روشن شدن چراغ موتور دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد. به دلایلی مانند باز بودن درب باک بنزین، حسگر اکسیژن، مبدل کاتالیزگر،‌ حسگر حجم هوا، سیم‌کشی و شمع‌ها و… اشاره کرد. در موقع اجاره ماشین در شیراز بررسی چراغ موتور را فراموش نکنید.

نکته مهم در نگهداری از باتری ماشین

منبع تغذیه اصلی خودروی شما باتری است؛ نگهداری و محافظت از باتری ماشین اهمیت فراوانی دارد و راه‌اندازی موتور و تامین انرژی وظیفه باتری است. هنگامی که فراموش می‌کنید چراغ‌ها را خاموش کنید، عمر باتری کوتاه می‌شود.

 اهمیت تعویض شمع‌ خودرو 

حتما شمع‌ها را مانند سایر لوازمی که ذکر شد،‌ بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید. شمع‌های خودرو عمر طولانی دارند و در صورتی که دوده‌ای شوند باید تعویض کنید.تمیز کردن و تعمیر شمع‌ها موجب افزایش طول عمر خودروی شما می‌شود. هر ۱۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ کیلومتر بهتر است که شمع‌ها را بررسی شود و در صورت نیاز تعویض کنید.

بررسی تسمه‌تایم خودرو 

تسمه نقش مهمی در خودرو دارد و در طولانی مدت دچار ساییدگی و ترک می‌شود. بنابراین هنگامی که خودرو در اثر استفاده دچار صداهای عجیب و بلند می‌شود به احتمال زیادی تسمه‌های باید بررسی و تعویض شود.هنگامی که تسمه‌تایم دچار پارگی شود به موتور آسیب می‌رسد و از کاپوت صدای آن قابل تشخیص است. می‌توان گفت هر ۴ تا ۵ سال بهتر است که تسمه‌های خودرو را تعویض کنید. با اجاره ماشین در شیراز در هنگام تعمیرات می‌توانید به گردش و مسافرت بروید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام