آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

افزایش سرعت عمل در رانندگی

افزایش سرعت عمل در رانندگی

اغلب افراد در هنگام رویارویی با موقعیت‌های خطرناک جاده‌ای نیاز به افزایش سرعت عمل در رانندگی دارند تا بتوانند از آن موقعیت‌های حساس جان سالم به در ببرند. به خصوص رانندگانی که وقت زیادی در جاده و رفت‌وآمد هستند به تمرکز و مهارت بالایی نیاز دارند تا دچار تصادفات جاده‌ای نشوند. در ادامه مهارت سرعت عمل در رانندگی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

سرعت عمل در رانندگی

افراد زیادی در سراسر دنیا سالانه گواهینامه رانندگی می‌گیرند ولی تنها عده‌ محدودی سرعت عمل در رانندگی دارند و در موقعیت‌های حساس به درستی عمل می‌کنند. عملکرد سریع و به موقع رانندگان اهمیت زیادی در موقعیت‌های جاده‌ای دارد و از خطرات بسیاری جلوگیری می‌کند.در آموزشگاه‌های خارجی دوره‌‌های تخصصی وجود دارد که به آموزش تکنیک‌های رانندگی به مبتدیان می‌‌پردازند. رانندگان تازه‌کار با شرکت در این دوره‌های آموزشگاه‌های رانندگی، مهارت‌های خود را افزایش می‌دهند.

اهمیت سرعت عمل در رانندگی

اهمیت سرعت عمل در رانندگی بر کسی پوشیده نیست و مزایای زیادی برای رانندگان، سرنشینان و سایر رانندگان در جاده دارد. هرچند که به دست آوردن این مهارت چندان ساده نیست و نیازمند وقت و تجربه و انرژی زیادی است اما ارزش تمرین و تکرار و صبر را دارد. در ادامه مزایای سرعت عمل در رانندگی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

  • کاهش ترافیک‌های جاده‌ای
  • پیشگیری از تصادفات در خیابان‌ها و جاده‌ها
  • افزایش مهارت‌های رانندگی
  • احترام به قوانین راهنمایی‌ و رانندگی
  • افزایش میزان تمرکز
  • بهبود عملکرد رانندگی
  • کاهش هزینه‌های و خسارت‌های مالی
  • افزایش تسلط و کنترل خودرو
  • حفظ سلامت راننده و سرنشینان
راه های افزایش سرعت عمل در رانندگی

راه های افزایش سرعت عمل در رانندگی

راه های افزایش سرعت عمل در رانندگی

یکی از دغدغه‌های رانندگان تازه‌کار یادگیری راه‌های افزایش سرعت عمل در رانندگی است؛ البته که همه رانندگان از همان ابتدا به این مهارت تسلط ندارند، در واقع زمان و تجربه باعث افزایش سرعت عمل در رانندگی می‌شود. بنابراین اگر رانندگی را به آموخته‌اید، نگران نباشید و مهارت‌های خود را بهبود ببخشید.با این حال همیشه روش‌هایی وجود دارد که در ادامه راه‌های افزایش سرعت عمل در رانندگی را بیشتر بررسی می‌کنیم.

شرکت در آموزشگاه‌های رانندگی

اگر تسلط خود را بر رانندگی کم می‌بینید، در دروه‌های آموزش رانندگی شرکت کنید. این دوره‌ها به رانندگان تازه‌کار کمک می‌کند تا در موقعیت‌های متنوع در کنار مدرسی دلسوز و حرفه‌ای، تجربه بیشتری به دست آورند. از این طریق سطح مهارت رانندگی افراد افزایش می‌یابد.مدرسان تلاش می‌کنند تا اصول اولیه رانندگی مانند سرعت مجاز، احترام به قوانین و… را در ذهن رانندگان تازه‌کار نهادینه کنند. تمرین و تکرار اصول اولیه بسیار تاثیرگذار است و مهارت‌های رانندگان را افزایش می‌دهد.

تنظیم سرعت با میزان ترافیک

افراد تازه‌کار باید به درستی سرعت خود را با میزان حجم ترافیک هماهنگ کنند تا از بروز تصادف جلوگیری شود. حتی سرعت پایین در ترافیک جاده‌ای کم حجم، خطر آفرین است و یک راننده مسلط باید به درستی جاده و میزان ترافیک را بسنجد.رعایت یک فاصله استاندارد در ترافیک‌های خیابان و جاده‌ای به افراد کمک می‌کند تا از ایجاد تصادف جلوگیری کنند.

رانندگی در جاده‌های بارانی

رانندگی در باران کار راحتی نیست و قطرات آب بر آینه و شیشه‌ها مانع دید درست راننده می‌شود. از طرفی جاده خیس موجب لغزیدن خودروها می‌شود و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد. به همین دلیل رانندگان تازه‌کار باید به رانندگی در باران مسلط باشند.چاله‌ها و گودال‌ها در زمان بارندگی پر آب می‌شوند و احتمال لغزش را افزایش می‌دهند. به همین دلیل کنترل ماشین در این شرایط راحت نیست. همچنین باران‌های جدید دید راننده را کم می‌کند و نیازمند مهارت‌های بیشتری است تا موجب تصادفات جاده‌ای نشود.

تنظیم آینه‌ها

برای افزایش سرعت عمل در رانندگی،‌ همیشه آینه‌ها را جوری تنظیم کنید که به تمامی زوایای خودروی خود مسلط باشید. آینه‌های جانبی بایستی به درستی محیط پیرامون خودرو را نشان راننده بدهند و دقیق تنظیم شوند.هر کدام از آینه‌ها وظایف خاصی دارد و به همین دلیل باید تمیز و سالم باشند. هر کدام از آینه‌ها کارایی متفاوتی دارند و به راننده کمک می‌کنند تا زاویه درستی از قسمت عقب خودرو، بخش وسط کابین، بخش سرنشینان را داشته باشد.

پیش‌بینی رفتار سایر رانندگان

رانندگان تازه‌کار باید به رفتار سایر رانندگان دقت به خرج دهند؛ رانندگی محافظه‌کارانه و با سرعت کم به شما کمک می‌کند تا در هنگام عبور از کنار خودروهای دیگر به دردسر نیفتید. همچنین تسلط به وضعیت جاده رانندگی را راحت‌تر می‌کند.همیشه قبل از حرکت مسیر را بررسی کنید تا در صورت ترافیک‌های سنگین جاده‌ای از مسیرهای جایگزین عبور کنید. از این طریق از خطرات احتمالی و تصادفات در ترافیک در امان می‌مانید. از طرفی تسلط بیشتری به مسیر پیدا می‌کنید و در موقعیت سردرگم نمی‌شوید.

چگونه در رانندگی فرز شویم؟

چگونه در رانندگی فرز شویم؟

چگونه در رانندگی فرز شویم؟

چگونه در رانندگی فرز شویم؟ کافی است که همین تکنیک‌های ساده ذکر شده را در رانندگی تمرین کنید؛‌ استفاده از این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید مهارت خود را در رانندگی افزایش دهید و به راننده‌ای تر و فرز تبدیل شوید.

ترمز با پای چپ

همیشه سعی کنید که با پای چپ ترمز کنید، از این طریق دیگر در سرعت‌های بالا، افت محسوس دور موتور اتفاق نمی‌افتد. ترمز با پای چپ موجب می‌شود تا در موقعیت‌های بحرانی بهتر عمل کنید و از بروز تصادفات جاده‌ای جلوگیری کنید.ترمز کردن با پای چپ فعال شدن ABS را کاهش می‌دهد و به حداقل می‌رساند. این مهارت با تمرین و تکرار به دست می‌آید و موجب افزایش سرعت عمل راننده نیز می‌شود.

حفظ کنترل در زمان ترکیدن تایر

گاهی به دلیل ترکیدن تایر کنترل خودرو سخت می‌شود و راننده باید تسلط کافی به خودرو داشته باشد. در این موقعیت سعی کنید که فرمان را هدایت کنید تا از مسیر خارج نشوید. از ترمز ناگهانی پرهیز کنید و فرمان را رها نکنید.چرخاندن سریع فرمان موجب منحرف شدن خودرو از مسیر اصلی می‌شود و ایجاد خطرات را افزایش می‌دهد. هرگز با سرعت غیرمجاز رانندگی نکنید و پای خود را بیش از حد روی پدال گاز نگذارید. زیرا که در این شرایط کنترل سرعت بسیار دشوار می‌شود.

دقیق پارک کردن

برای اینکه راننده فرزی شوید، دقیق پارک کنید و از مسیر اصلی خارج نشوید. دقیق پارک کردن شاید به نظر سخت برسد اما با تمرین مکرر به دست می‌آید. پارک دوبل یکی از مشکلات رانندگان تازه‌کار است که با دقت و آموزش صحیح امکان‌پذیر خواهد بود.البته خودروهای امروز به سنسورهای پارک و دوربین ۳۶۰ درجه مجهزند که کار را برای رانندگان تا حد زیادی راحت‌تر می‌کنند. به همین دلیل نسبت به گذشته پارک دوبل ساده‌تر شده است.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به بررسی افزایش سرعت عمل در رانندگی پرداختیم؛ اگر شما هم به تازگی رانندگی را آغاز کردید، نگران نباشید و با تمرین و تکرار می‌توانید مهارت رانندگی خود را تقویت کنید. از تکنیک‌هایی مانند شرکت در آموزشگاه‌های رانندگی، تنظیم سرعت با میزان ترافیک، رانندگی در جاده‌های بارانی، تنظیم آینه‌‌ها و پیشبینی‌ رفتار سایر رانندگان استفاده کنید.همچنین با کمک امپراطور رنت اجاره ماشین در شیراز را تجربه کنید و از اجاره خودروهای متنوع و با کیفیت بهره‌مند شوید. اگر خودرو ندارید نگران نباشید با اجاره خودرو به گردش و تفریح بروید و لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام