آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

در هنگام تصادف چه مدارکی بگیریم

در هنگام تصادف چه مدارکی بگیریم

در هنگام تصادف چه مدارکی بگیریم

تصادف یکی از اتفاقات رایج در هنگام رانندگی است که رانندگان و سرنشینان باید خونسردی خود را در هنگام بروز حوادث جاده‌ای حفظ کنند و برای اقدام به موقع و درست آماده باشند تا از ایجاد استرس و ترس بیش‌ از حد جلوگیری شود. بنابراین در زمان تصادف تسلط به اوضاع اهمیت فراوانی دارد.اقدامات لازم جهت گرفتن خسارت بیمه باید انجام شود و مدارک لازم نیز ارائه شود. در ادامه بررسی می‌کنیم که در هنگام تصادف چه مدارکی بگیریم پس با ما همراه باشید.

رد و بدل مدارک در تصادف

رد و بدل مدارک در تصادف در پرداخت خسارت از سمت بیمه تاثیرگذار است و باید مدارکی مانند شماره بیمه شخص ثالث، کارت ماشین و کارت ملی از راننده مقصر دریافت کنیم و یا در صورت مقصر بودن خود مدارک لازم را در اختیار راننده مقابل بگذاریم.

گرفتن اطلاعات کامل راننده مقصر، شماره بیمه‌نامه، گواهینامه رانندگی، مدارک شناسایی و کارت ماشین بسیار مهم است و از مدارک در تصادف به شمار می‌رود و باید به آن توجه کنیم. هنگامی که کارشناسان نیروی انتظامی به صحنه تصادف رسیدند و بایستی در صحنه تصادف کروکی بکشند.

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث و تمامی تخفیف‌های بیمه برای خودرو لحاظ می‌شود. رد و بدل مدارک در تصادف در تعیین بیمه اهمیت فراوانی دارد. لازم به ذکر است که قبل از حرکت دادن خودرو از صحنه تصادف عکس بگیرید و ماشین را به سمت راست جاده هدایت کنید و رد و بدن مدارک در تصادف را انجام دهید.

در هنگام تصادف با چه شماره‌ای تماس بگیریم؟

در ابتدا بایستی آرامش خود را حفظ کنید و در هنگام تصادف با شماره ناجا و پلیس با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید؛ البته در صورت شدید بودن تصادف و یا خسارت‌های جانی می‌توانید با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید تا درخواست امداد کنید.

هنگامی که پلیس به صحنه تصادف می‌آید، خلافی رانندگان را بررسی می‌کند و تمامی شواهد و جزئیات را در نظر می‌گیرد. شما موظفید که با پلیس راهور همکاری کنید تا سریع‌تر به نتایج مطلوب برسید و از راهنمایی او کمک بگیرید. هر گونه مدارک خواسته شده باید به افسر راهنمایی رانندگی تحویل داده شود.

همچنین می‌توانید با سامانه ۱۲۰ تماس بگیرید که برای دریافت گزارش‌های تصادفات راه‌اندازی شده است. سامانه ۱۲۰ اطلاعاتی مانند خلافی خودرو، نمره منفی را به شهروندان ارائه می‌دهد و به همین دلیل شهروندان از این طریق می‌توانند گزارش‌های لازم را دریافت کنند.

مهلت شکایت بعد از تصادف

مهلت شکایت بعد از تصادف

مهلت شکایت بعد از تصادف

مهلت شکایت بعد از تصادف در مرحله ثبت دادخواست تصادف و ثبت شکایت دریافت دیه جرحی یا فوت بازگشت، می‌توان گفت بدون محدودیت است. اما در این زمینه می‌توانید با وکیل مشورت کنید تا از شرایط شکایت اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مهلت شکایت بعد از تصادف جرحی قابل گذشت با توجه به ماده ۱۰۶ قانون مجازات اسلامی تنها یک سال بعد از بروز حادثه است. همچنین می‌توانید متناسب با نرخ دیه سال جاری به واسطه پزشکی قانونی از شرایط آن مطلع شوید و اقدام کنید.

بعد از تصادف چگونه از بیمه استفاده کنیم؟

تنها می‌توانید با استفاده از کروکی بعد از تصادف، از بیمه استفاده کنید؛ بعد از تصادف، پلیس راهور از صحنه تصادف کروکی تهیه می‌کند و با تشکیل پرونده در بیمه، خودرو به پارکینگ بیمه یا تعمیرگاه‌های مجاز منتقل می‌شود. کارشناسان بیمه با تخصص و تجربه خود شرایط خودرو را می‌سنجند و اقدام به تعمیر آن می‌کنند.

تا زمان آماده شدن خودرو می‌توانید با اجاره ماشین در شیراز به کارهای خود رسیدگی کنید و معطل وسیله نقلیه نشوید. پس از تایید سلامت خودرو می‌توانید چک خسارت را تحویل بگیرید و همچنین هزینه پارکینگ را باید پرداخت کنید. در ادامه مراحل دریافت بیمه بعد از تصادف بررسی می‌کنیم.

  • کروکی را از نیروی انتظامی تحویل بگیرید.
  • حدود ۵ روز بعد به بیمه مراجعه کنید و از شرکت بیمه تقاضای خسارت کنید.
  • تشکیل پرونده دهید و صبر کنید تا خودرو توسط کارشناسان بررسی شود.
  • خودرو را به پارکینگ شرکت بیمه ببرید و یا به تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کنید.
  • منتظر ارزیابی خودرو باشید تا خودرو تعمیر شود.
  • در مرحله آخر تایید سلامت خودرو انجام می‌شود و می‌توانید چک خسارت را دریافت کنید.

آیا بعد از تصادف ماشین‌ها را جابه‌جا کنیم؟

اگر میزان خسارت مالی کمتر از ۴۰ میلیون تومان باشد بهتر است که خودرو را به سمت راست جاده منتقل کنید و صحنه تصادف را برهم زنید؛ هر چند که برای داشتن یک زاویه درست از صحنه تصادف می‌توانید از تصادف فیلم و عکس بگیرید و به پلیس راهور نشان دهید تا راننده مقصر تعیین شود.

اگر امکان تغییر صحنه تصادف وجود نداشت می‌توانید با علائم ترافیکی به سایر رانندگان کمک کنید تا از مسیر رد شوند و تصادفی ایجاد نشود. اگر تصادف در مکان‌های پرتردد باشد شرایط را باید به خوبی بررسی کنید و مانع از ایجاد ترافیک جاده‌ای شوید.

اقدامات مهم بعد از وقوع تصادف

اقدامات مهم بعد از وقوع تصادف

اقدامات مهم بعد از وقوع تصادف

در هنگام وقوع حوادث جاده‌ای علاوه‌بر دریافت مدارک در تصادف بایستی اقدامات لازم را انجام دهید و کنترل اوضاع را به دست بگیرید. در ادامه اقدامات لازم را بیشتر بررسی می‌کنیم.

آرامش خود را حفظ کنید

تجربه نشان داده است که در زمان بروز حوادث جاده‌ای بایستی آرامش خود را حفظ کنید؛ بهترین استراتژی در زمان تصادف حفظ آرامش است. هنگامی که دچار عصبانیت و ناراحتی می‌شوید ممکن است به درستی فکر نکنید و شرایط را بدتر کنید.به هیچ وجه وارد دعوای لفظی و فیزیکی با راننده مقصر نشوید و بر اعصاب خود مسلط باشید. سعی کنید که احساسات خود را کنترل کنید و نباید دیگران را متهم کنید.

تماس با ۱۱۵ و ۱۲۵

در صورت بروز خسارات جانی باید با اورژانس و آتش‌نشانی تماس بگیرید تا جان افراد به خطر نیفتد. شما باید وضعیت را به طور کامل به اورژانس اطلاع دهید و مانع از ایجاد دردسرهای قانونی شوید. شما موظفید که مشکلات مجروحان را به اطلاع اورژانس برسانید.در غیر این صورت شما مجرم شناخته می‌شوید و اگر با شخص تصادف کردید حتما اورژانس را در جریان بگذارید و مانع از بروز مشکلات بیشتر شوید.

تماس با خودروبر

در صورتی که خودروی شما بیش‌ از حد آسیب دیده است ،می‌توانید با خدمات خودرو تماس بگیرید و کمک بگیرید. خودرو بر برای انتقال ماشین به تعمیرگاه در محل حضور پیدا می‌کند و پس از دریافت مدارک در تصادف می‌توانید با شماره امداد خودرو تماس حاصل کنید.هنگامی که خودروی شما توسط پلیس به پارکینگ منتقل می‌شود می‌توانید منتظر بمانید تا شرایط تعیین تکلیف شود و سپس خودروی خود را تحویل بگیرید.

تصویربرداری از صحنه تصادف

همیشه تهیه فیلم و عکس از صحنه تصادف به خاطر داشته باشید و در تصادفات جاده‌ای از این موضوع غافل نشوید. به این ترتیب شما می‌توانید از این تصاویر برای اثبات حق خود استفاده کنید و در صورتی که صحنه تصادف تغییر کرد نگران تهیه مدارک در تصادف نباشید.

از تمامی زوایا تصویربرداری کنید و با کسی به اشتراک بگذارید و در این زمینه سهل‌انگاری نکنید. در صورتی که خسارت ناشی از تصادف زیر ۴۰ میلیون باشد بایستی خودرو را به سمت راست منتقل کنید و داشتن فیلم و عکس از صحنه تصادف کمک بسزایی در دریافت خسارت می‌کند.

تحویل کروکی

کشیدن کروکی توسط پلیس راهور اهمیت فراوانی دارد و اگر خسارت کمتر از ۴۰ میلیون باشد نیازی به کروکی پلیس ندارید. اما در غیر این صورت حتما کروکی را از پلیس راهور دریافت کنید.کروکی به دو دسته عدم‌ سازش و سازش تقسیم‌بندی می‌شود و کروکی سازش زمانی صادر می‌شود که دو طرف با هم توافق کردند و مدارک تصادف کامل است اما کروکی عدم سازش در زمان مراجعه به مراجع قضایی کاربرد دارد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به بررسی در هنگام تصادف چه مدارکی بگیریم پرداختیم؛ سعی کنید که برای تصادفات جاده‌ای آماده باشید و در هنگام وقوع تصادف آرامش خود را از دست ندهید. گرفتن مدارک از راننده مقصر اهمیت فراوانی در دریافت خسارت دارد. تحویل مدارک راننده مقصر مانند کارت ماشین،‌ مشخصات کامل راننده، گواهینامه و شماره بیمه الزامی است.

رانندگان می‌توانند در هنگام بروز تصادف با پلیس راهور تماس بگیرند تا پلیس از شرایط صحنه تصادف کروکی تهیه کند. در زمان تعمیر خودرو می‌توانید با اجاره خودرو در شیراز از خدمات امپراطور رنت بهره‌مند شوید و گردش و مسافرت یا کارهای خود را به تعویق نیندازید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام