آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور
تلفن تماس مجموعه : 09018002800 _ 09028002800

آدرس مجموعه : شیراز _ میدان پارسه _ اجاره اتومبیل امپراطور

علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو چیست

علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو

علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو

خودرو تشکیل شده از یک سیستم که قطعات آن باید با هم هماهنگ عمل کنند. قطعات مختلف خودرو بایستی در کنار هم به درستی کار کنند تا خوردو عملکرد مناسبی داشته باشد. بالانس نبودن لاستیک‌ها یکی از مشکلات رایج خودروها به شمار می‌رود که بر عملکرد ماشین تاثیر می‌گذارد و تاثیرات مخربی به همراه دارید. اگر علاقه‌مندید که بدانید علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو چیست؟ با ما همراه باشید.

علائم بالانس نبودن چرخ‌های جلو

بالانس بودن چرخ‌های جلو به معنی تراز بودن آن است که هر چهار چرخ خودرو باید با همدیگر در توازن باشند. همراستای هم بودن لاستیک‌ها اهمیت فراوانی دارد و به عملکرد بهتر خودرو،‌ شتاب آن، ترمزگیری دقیق و قوی کمک می‌کند.از جمله علائم بالانس نبودن چرخ‌های جلو ترمز‌های شدید، لرزش فرمان خودرو، خرابی قطعات،‌ ساییدگی لاستیک‌ها و… است. برای بررسی بهتر خودرو می‌توانید از طریق مکانیکی اقدام کنید و در صورت بروز مشکل آن را برطرف کنند.

علائم بالانس نبودن چرخ‌های عقب

علائم بالانس نبودن چرخ‌های عقب شامل مواردی مانند لرزش، سایش ناهموار لاستیک عقب، افزایش مصرف سوخت و… می‌شود. در واقع بالانس نبودن چرخ‌های عقب مشکلات بسیاری را برای خودرو به همراه دارد و بخش‌های داخلی و بدنه باید در هماهنگی با هم قرار بگیرند. در چنین شرایطی اول باید متوجه ضربه‌ها به بدنه خودرو شوید و احتمال لرزش در خودرو وجود دارد.

علائم بالانس نبودن چرخ‌های عقب چندان مشخص نیست و نسبت به چرخ‌های جلو کمی نهفته‌تر است. به این معناست که موجب لرزش بیشتر می‌شود. در سرعت حدود ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت این لرزش بیشتر مشخص می‌شود. از علائم بالانس نبودن چرخ‌های عقب نداشتن تعادل در وزن خودروست و طبیعی است که لاستیک‌ها دچار ساییدگی شوند.

آیا بالانس چرخ عقب لازم است؟

بالانس چرخ عقب ماشین اهمیت بالایی دارد و به خوبی بر سرعت و کنترل ماشین تاثیرگذار است؛ مشکل در توازن چرخ‌ها موجب فرسودگی قطعات داخلی می‌شود و بسیاری از مشکلات دیگر را برای رانندگان به وجود می‌آورد. به همین دلیل همیشه باید شرایط خودرو را مورد ارزیابی قرار دهید.

در واقع عدم تعادل و بالانس چرخ عقب معایب فراوانی را برای خودروی شما به همراه دارد و چرخ‌های عقب در به حرکت درآوردن خودرو نقش مهمی دارند. عواملی فرمان‌پذیری، عدم لرزش در سرعت و تعادل رانندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین بالانس بودن هر چهار چرخ جلو و عقب اهمیت فراوانی دارد.

علت بهم خوردن بالانس چرخ

علت بهم خوردن بالانس چرخ

علت بهم خوردن بالانس چرخ

هنگامی که در حین رانندگی حس کردید خودرو دچار لرزش شده است و لاستیک‌ها تعادل کافی ندارند، ماشین دچار بالانس نبودن لاستیک‌ها شده است. معمولا در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت لرزش در کل خودرو بیشتر احساس می‌شود. اما در ادامه علت بهم خوردن بالانس چرخ‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم.

فرسودگی تایرها

هنگامی که در طولانی مدت از تایرها استفاده می‌کنید دچار فرسودگی می‌شوند. همین امر علت بهم خوردن بالانس چرخ‌ها می‌شود. عواملی مانند باد نامناسب، مشکلات جلوبندی، ناهماهنگی سیستم تعلیق از جمله مواردی است که باعث فرسودگی زود هنگام لاستیک‌ها نیز می‌شود.برای شناسایی فرسودگی لاستیک‌ها می‌توانید به آج آن دقت کنید و اگر آج از بین رفته باشد نیاز به تعویض لاستیک‌ها وجود دارد. در طولانی مدت باید شرایط تایرها را مورد بررسی قرار دهید.

نصب نادرست لاستیک‌ها

برای بررسی دوره‌ای خودرو حتما به مکانیکی مجرب مراجعه کنید و در زمانی که خودروی شما بررسی می‌شود با برای اجاره خودرو در شیراز از امپراطور رنت اقدام کنید. اگر لاستیک‌ها به درستی نصب نشده باشند در واقع علت بهم خوردن بالانس چرخ‌ها می‌شوند.

نصب نادرست لاستیک‌ها در طولانی مدت موجب فرسودگی لاستیک‌ها نیز می‌شود. به همین دلیل باید چرخ‌ها در موقعیت‌ها دقیق و مناسبی نصب شوند تا در طولانی مدت موجب آسیب به تایرها نشود.

آسیب دیدن روتورهای ترمز

ترمزها باید شرایط مناسبی داشته باشند و به طور دوره‌ای بررسی شوند. روتورهای ترمز نباید دچار تاب خوردن یا فرسودگی شوند. در غیر این صورت از علت بهم خوردن بالانس چرخ‌ها به شمار می‌روند. هنگامی که روتورهای ترمز در وضعیت مطلوبی نباشند می‌توانند ارتعاش و لرزش را برای خودرو به همراه داشته باشند.

لرزش

اگر در چرخ‌ها از بالانس خارج شوند در هنگام رانندگی صدای لرزش حس می‌شود و اغلب از بالانس نبودن چرخ‌ها عقب است. صندلی‌های ماشین دچار لرزش می‌شوند و اگر متوجه لرزش فرمان و کف جلوی ماشین شدید یعنی چرخ‌های جلویی هم بالانس نیستند و باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

صدای لاستیک‌ها

از جمله علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو، سروصدای لاستیک‌هاست. با افزایش صدای لاستیک‌ها می‌توان صدای غرشی را در بلاستیک‌های جلو حس کرد. سرعت‌های بالاتر منجر به کشیده شدن تایرها بر روی آسفالت می‌شود. این صدا به دلیل تماس ناهمواری بین لاستیک و سطح جاده است و عدم تعادل چرخ‌ها جلو را نشان می‌دهد.

عوارض بالانس نبودن چرخ‌ها

عوارض بالانس نبودن چرخ‌ها

عوارض بالانس نبودن چرخ‌ها

بالانس بودن چرخ‌های خودرو مزایای بسیاری از جمله ایمنی سواران، جلوگیری از پیامدهای منفی و تصادفات جاده‌ای دارد. به همین باید به خوبی شرایط خودرو را بررسی کنید و از مکانیک در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه عوارض بالانس نبودن چرخ‌ها را بیشتر بررسی می‌کنیم.

فشار بر سایر اجزای خودرو

از جمله عوارض بالانس نبودن چرخ‌ها را می‌توان فشار بر سایر اجزای خودرو معرفی کرد؛ فشار اضافی بر اجزا و قطعات خودرو موجب ساییدگی و فرسودگی قطعات نیز می‌شود. همچنین بر قطعاتی مانند فنرها، یاتاقان‌ها، بلبرینگ‌ها و… اثرگذار است.

افزایش مصرف سوخت

ایجاد فشار روی موتور خودرو از عوارض بالانس نبودن چرخ‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل مصرف سوخت خودرو نیز افزایش می‌یابد. مصرف سوخت خودرو را باید دوره‌ای بررسی کنید و اگر افزایش مصرف را حس کردید، بالانس بودن چرخ‌ها را بررسی کنید.

کاهش شتاب خودرو

بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو موجب کاهش شتاب می‌شود و به درستی شتاب نمی‌گیرد. اعمال نیروی بیشتر به موتور فشار بیشتری وارد می‌کند و روی عملکرد درست خودرو تاثیر می‌گذارد.

عملکرد بد سیستم ترمز

عملکرد بد سیستم ترمز از جمله پیامد‌های بالانس نبودن لاستیک‌های خودروست که خطرات فراوانی برای رانندگان و سرنشینان به همراه دارد. به همین دلیل ترمزها برای متوقف کردن خودرو به نیروی بیشتری نیاز دارند و با فشار معمولی ترمز کار نمی‌کند. تغییر در میزان کیفیت ترمز حتما به تعمیرکار مراجعه کنید.

لرزش فرمان ماشین

از دیگر عوارض بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو را می‌توان لرزش فرمان ماشین دانست؛ هنگامی که در یک مسیر مستقیم حرکت می‌کنید و کمی خودرو شتاب می‌گیرد، لرزش در فرمان حس می‌شود. لرزش در فرمان در طولانی مدت موجب فرسودگی سریع‌تر لاستیک‌ها نیز می‌شود. راحت‌ترین نشانه برای بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو حس کردن لرزش در فرمان و بدنه ماشین است.

جمع‌بندی

اگر شما هم مشکلی درباره علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو کنجکاوید، این مقاله را مطالعه کنید؛ بررسی مداوم و دوره‌ای شرایط خودرو اهمیت بالایی دارد و باید در این زمینه از تعمیرکار کمک بگیرید. از جمله علائم بالانس نبودن لاستیک‌های خودرو را می‌توان لرزش در فرمان، کاهش شتاب خودرو، عملکرد نامناسب ترمز معرفی کرد.

شما می‌توانید به سادگی با اجاره ماشین در شیراز بدون دغدغه به سفر، رسیدگی به کارهای روزمره، گردش و تفریح و… بپردازید. امپراطور رنت به سادگی نیاز مشتریان را به خودروهای با کیفیت و خوش‌قیمت برطرف می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایمیل اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام